ymke-in-penang.reismee.nl

Nederlands bezoek!

Vorig weekend was eindelijk zo ver! Mam en Jos kwamen naar Penang!

Ik had tegen hen verteld dat ik donderdag gewoon naar mijn werk zou gaan, maar iets eerder te vertrekken om ze in het hotel te zien. Natuurlijk had ik gewoon vrij genomen om ze op te wachten in de aankomsthal, maar dat vond ik leuker als verrassing ;)

En je raad het al, ik was weer veel te vroeg op het vliegveld. Ze zouden om 12 uur landen, en ik zat om 11 uur al keurig klaar in de aankomsthal…

En het was zo ontzettend fijn om ze weer te zien! En het gezicht en de reactie van mam toen ze me zag staan was ook echt geweldig haha.

We zijn toen samen met een Grab naar het hotel gereden en zijn lekker bij het zwembad gaan liggen. Aan het einde van de middag zijn we naar Time Square gegaan om het appartement te bekijken en mijn spullen in te pakken. Ik bleef namelijk ook in het hotel overnachten.

Na mijn spullen in het hotel te hebben gedropt zijn we naar de Red Food Garden gelopen. Het was tijd voor de Char Koay Teow! Maar ja hoor, precies op die avond was mijn kraampje gesloten… (en dat heb ik nog niet eerder meegemaakt op een donderdag). Dus toen hebben we Wan Tan Mee gegeten, een ander gerecht dat ik erg lekker vind.

Vrijdag zijn we na het ontbijt naar het Pinang Peranakan Museum gelopen. Dit is het huis van de Babas en Nonyas waar ik in mijn vorige blog over heb geschreven. Eerst hebben we zelf een rondje gelopen en heb ik verteld wat ik nog wist, en daarna hebben we een rondleiding gehad van een gids.

Vervolgens zijn we naar het koffietentje gelopen waar we 3D koffie konden krijgen. We hebben daar 2 uur lang heerlijk gezeten en gekletst.

Toen zijn we door gegaan naar het Wonderfood Museum, waar ik ook al eerder ben geweest. Een museum vol met nagemaakt lokaal eten. En samen foto’s maken is toch vele malen leuker dan alleen.

’s Avonds zijn we samen uit eten geweest met Stijn en Vincent bij een Malay restaurant. Dat was ook erg gezellig! En daarna zijn we nog even bij Antarabangsa gaan zitten voor een biertje en Apple cider.

Zaterdag zin we naar de Penang Hill gereden. Hier ben ik in mijn allereerste weekend in Penang ook naartoe geweest met Peter, dus het was wel leuk om weer terug te zijn in mijn laatste weken. Met de cablecar zijn we omhoog gegaan en daar hebben we eerst een stukje rond gelopen. Vervolgens hebben we een gids gehuurd die ons et een soort golfkarretje rond heeft gereden.

En toen hebben we lekker ijs gegeten in het restaurant dat daar staat. (hetzelfde ijs als de vorige keer daar). Daarna besloten we om weer naar beneden te gaan.

Daar hebben we een Grab geboekt om naar de Kek Lok Si Tempel te gaan. De laatste keer dat ik daar was, was tijdens het Chinese Nieuwjaar en toen was alles versierd met (mega veel) verlichting. Leuk om het nu zonder verlichting te zien.

Eenmaal terug in de stad zijn mam en ik naar de Legacy Spa geweest voor een massage, heerlijk!

En toen hebben we gedineerd in het restaurant van ons hotel. En sinds die avond wisten de medewerkers van het hotel af van mijn relatie met melk hihi

Zondag was een bijzondere dag! We zijn de dag rustig begonnen bij het zwembad en daarna zijn we naar Time Square gereden om al mijn spullen daar alvast te brengen en de overbodige spullen mee te nemen voor in de koffers van mam en Jos.

En aan het eind van de middag zijn we naar Batu Ferringhi gereden, naar het Bayview Beach Resort. Het hotel waar Peter en Annelien 25 jaar geleden gewoond en gewerkt hebben! En waar mam dus ook al eerder is geweest. Toen we binnen liepen herinnerde mam zich al direct dingen, maar er zijn in al die jaren natuurlijk ook heel wat dingen veranderd.

We hebben daar even rond gelopen en zijn toen gaan dineren bij het restaurant van het hotel. En wat erg leuk was, de medewerkster die ons hielp bleek er al 25 jaar te werken en zich ‘Mister Lukassen’  nog te herinneren! We hebben haar nog wat foto’s laten zien van hoe iedereen er nu uit ziet.

Het was erg leuk om daar eens binnen te kijken. Ik ken het natuurlijk zelf niet, maar om te bedenken dat een groot deel van mijn familie hier ooit gelopen heeft is wel bijzonder.

En toen zijn we over de night market gelopen om nog wat leuke spulletjes te kopen.

Jos had eerder al gevraagd of het mogelijk was om een rondleiding door Teleplan te krijgen. Hier ben ik achteraan gegaan en ik heb toestemming gekregen. Dus maandag was het zo ver.

Samen zijn we met de Grab naar het bedrijf toe gegaan, zoals ik dat normaal ook iedere ochtend doe. Vervolgens heb ik ze voorgesteld aan mijn HR manager en mijn collega’s, en mijn werkplek laten zien.

Omdat we nog even moesten wachten op de rondleiding zijn we in het Telecafe (de kantine) koffie gaan drinken.

En toen was het tijd voor de rondleiding, waarbij we ook een smock (soort labjas) moesten dragen. Mam en Jos dachten eerst dat het een grap was, maar daar kwamen ze op terug toen ik er ook heel serieus een aan trok haha.

Voor mij was het de 3e rondleiding, maar toch heb ik weer nieuwe dingen gehoord, erg leuk!

En omdat ik ze wilde laten zien hoe ik normaal reis, zijn we terug met de ferry gegaan. Eerst met de Grab naar het busstation, dan met de shuttlebus naar de ferry terminal en dan met de ferry naar het eiland.

En ’s avonds was het dan toch eindelijk zo ver, ik heb mam en Jos mee genomen naar de Red Food Garden voor de Char Koay Teow! En nu waren ze gelukkig wel open.Ze vonden het erg lekker en hebben zelfs een tweede bord besteld.

Als afsluiting zijn mam en ik nog een keer naar de Legacy Spa geweest voor een massage. En toen was de laatste dag toch ook echt voorbij.

Dinsdagochtend hebben we nog gezellig samen ontbeten en toen heb ik mijn spulletjes gepakt en de Grab geboekt. En toen was het echt weer tijd voor afscheid.

En ik kwam er weer achter hoe slecht ik in afscheid nemen ben, is helemaal niets voor mij. Maar het was goed en ik ben zo ontzettend blij dat ze geweest zijn en dat ik alles met ze heb kunnen delen!

En over 2,5 week zie ik Jorey al weer in Kuala Lumpur! Daar heb ik zo veel zin in! Maar eerst nog vol genieten van de laatste twee weken hier

Liefs,

Ymke

Marjanne

Lieve Ymke,

Wat jammer dat je geen foto hebt gemaakt van je mams koppie toen ze jouw zag...
Dat had ik wel willen zien😊

Maar fijn dat jullie heerlijk genoten hebben en in korte tijd zoveel gedaan hebben!!
En toch een stukje van jouw -in maleisië- met mama en Jos hebt kunnen delen.
Echt bijzonder!!

En straks samen met Jorey je broer(tje)....rondtrekken en nog meer leuke dingen ontdekken van Maleisië!!

Maar eerst nog werken en straks daar ook afscheid nemen..
(Daar was je zoooo goed in toch)

En dan kom je eindelijk na 5 maanden weer terug in het koude 🐸landje in het pittoreske Laren....😉

Geniet nog even wat er allemaal nog op je pad komt, tot over 3 weken!!

Dikke 😘 van Marjanne

Marjanne en HJ

En wij genieten nog ff van je 🚗!!!!

Oma

Erg mooi zoals je het verteld. Het is of we met jullie meegingen. Super.

mama

Lieve Ymke,
Leuk en nu helemaal herkenbaar :-) Net als jij hebben we zo genoten! En afscheid nemen is nooit leuk, maar ja... dat is het allemaal dubbel en dwars waard geweest (en uiteindelijk valt het best mee daarna).
Geniet nog van de laatste weekjes en van alles daar. Ook weer afscheid nemen..... Maar moeite met afscheid nemen betekent ook weer dat je het fijn en goed hebt (gehad) daar!